Pyszne Kadry

Pyszne Kadry

środa, 14 sierpnia 2013

Letnie tagliatelle z cukinią, suszonymi pomidorami i pomidorkami


Pora sie przyznać... Jak nie zjem makaronu 4 razy w tygodniu to jestem normalnie chora. No cóż taka dawka węglowodanów nie odbija sie pozytywnie na mojej figurze. Stresuje mnie fakt, że garderobę co rusz muszę wymieniać na większą...Znalazłam jednak sposób, aby nieco złagodzić ten proces ciągłego przybierania na wadze. Zamiast standardowej porcji 100 g makaronu, mieszam 50 g spaghetti ze wstążkami cukinii i tym cudownym sposobem otrzymuję równie sytą i satysfakcjonującą porcję. Nie mówię, że takie małe "oszustwo" pozwala mi skutecznie dbać o linię, ale chociaż sumienie mam czyste:-D. 

Składniki ( 1 porcja):
50 g makaronu tagliatelle ( pełnoziarniste)
1 cukinia
5 pomidorków koktajlowych
3 pomidory suszone
3 ząbki czosnku
łyżka posiekanej pietruszki
2 łyżki oliwy z oliwek
łyżka tartego parmezanu

Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy posiekany na plasterki czosnek. Dodajemy pokrojone pomidory suszone z zalewy oraz pomidorki koktajlowe przekrojone na pół. Następnie wrzucamy cieniutkie plasterki cukinii ( ja obieram cukinię obieraczką do warzyw na cieniutkie wstążki, gniazdo ze środka wyrzucam). Mieszamy, aby cukinia zmiękła, ale sie nie przypaliła. Następnie wrzucamy na patelnię ugotowany makaron, posypujemy pietruszką oraz parmezanem. Tak powstałe danie układamy na talerzu.










1 komentarz:

  1. Jestem wielką fanką blogów kulinarnych. Zachęcona przez koleżankę "polubiłam" Twój blog na fb i... zostanę na dłużej :)

    Przepis wykorzystam jutro na obiad do pracy.

    Pozdrawiam,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...